D'acord amb la informació aportada per l'Ajuntament, la llicència de construcció de l'edifici esmentat va atorgar-se d'acord amb els paràmetres urbanístics establerts al Pla general d’ordenació urbana (en endavant PGOU) de 1993, tot i que en data 10 de març de 2006 va denegar-se la llicència sol·licitada pel promotor de l'obra, el qual l’havia sol·licitat en data 30 de desembre de 2005. El PGOU i el POUM de 2006, que va entrar en vigor en data 9 de març de 2006, estableixen els paràmetres urbanístics per a la finca en concret, la qual està classificada en ambdós plans com a zona plurifamiliar aïllada, subzona 6.b i s'ajusta a la legalitat en els paràmetres bàsics de construcció. Tot i això, a la quarta planta del projecte de l'edifici, a cada apartament hi ha una escala interior que dóna accés a un solàrium particular a la coberta, i l'article 195 del POUM 2006 recull que no s'admeten les escales privades de comunicació dels habitatges situats a l'última planta amb la coberta de l'edifici. Aquesta restricció no estava prevista al PGOU de 1993.
Un altre motiu de disconformitat són les condicions de les places d’aparcament, ja que la disposició addicional setena del POUM de 2006 estableix que l'espai d'aparcament ha de ser com a mínim de 2,5 x 5,00 m. S'admeten un 20% de places de 2,20 x 4,50m. La informació de venda que facilita la immobiliària ofereix 56 places de menys de 12,50 m2, d'un total de 69 places d’aparcament. Això suposa un percentatge del 81%, molt superior al 20% establert.
Tot i que l'informe dels serveis jurídics en relació amb el Planejament urbanístic aplicable a la llicència sol·licitada per la construcció de l'edifici esmentat considera que és d'aplicació per a l'atorgament de la llicència el PGOU de 1993, s'ha de tenir en compte que l'article 42 de la Llei 6/1998, de 13 d'abril, sobre règim del sòl i valoracions, preveu expressament quina ha de ser l'actuació de l'Administració en relació amb les llicències obtingudes d'acord amb el planejament anterior, i estableix el següent: "1. Si en el momento de entrada en vigor de la modificación o revisión del planeamiento se hubiera obtenido la licencia de construcción, pero aún no se hubiera iniciado la edificación, se declarará extinguida, con audiencia del interesado, la eficacia de la licencia en cuanto sea disconforme con la nueva ordenación, debiendo fijarse la indemnización, en el mismo expediente, por la reducción del aprovechamiento resultante de las nuevas condiciones, así como por los perjuicios que justificadamente se acrediten de conformidad con la legislación general de expropiación forzosa. 2. Si la edificación ya se hubiera iniciado, la Administración podrá modificar o revocar la licencia, fijándose la indemnización de acuerdo con lo establecido en el número anterior."
D'una banda, el Síndic recorda que és preceptiu per l'Ajuntament l'exercici de la protecció de la legalitat urbanística, la qual resulta obligada a vetllar perquè les construccions i edificacions aixecades al seu municipi s'ajustin a les normes contingudes al POUM. En aquest sentit, l'Ajuntament actua, de forma apriorística, a través de l'atorgament de les llicències d'edificació, les quals s'han d'adequar als paràmetres establerts en el planejament i, posteriorment, a través de l'activació dels mecanismes de restauració de la realitat física alterada o bé de les actuacions administratives necessàries per fer efectiu el compliment de les normes contingudes al planejament urbanístic.
D'acord amb això, el Síndic suggereix que es duguin a terme els actes administratius pertinents per tal que l'edifici s’adeqüi a les normes d'ordenació urbanístiques vigents (POUM 2006), per raó de l'aplicació de la normativa urbanística a què estan subjectes de forma imperativa, a fi i efecte que la nova edificació no adquireixi la condició de disconforme amb la nova ordenació, amb les repercussions posteriors que aquest fet implica d'acord amb la normativa urbanística.
D'altra banda, i en relació amb la sol·licitud d'autorització per construir 77 metres lineals de tancament perimetral, el Síndic recorda que l'expedient s'està tramitant a través del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, motiu pel qual no es pot executar la construcció sol·licitada fins que no s'obtingui l'autorització corresponent.
Rebuda la resposta i atès el termini transcorregut, el Síndic suggereix que s’activin els mecanismes de protecció de la legalitat urbanística a fi d'adequar la possible construcció al planejament vigent.