Resolució
Q-05163/2010 Queixa pel funcionament i l'atenció que es presta a les persones usuàries del centre de dia per a gent gran de Manresa.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 27/10/2010
Data de l'últim moviment 14/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa manifesten que al centre de dia per a gent gran de Manresa, malgrat l'actuació anterior del Síndic i les mesures que l'antic Departament d'Acció Social i Ciutadania i el Servei d'inspecció van informar que iniciarien per corregir les deficiències, es continuen produint situacions de desatenció i tracte incorrecte als usuaris.

Contingut

De la informació aportada per l'Administració, se'n desprèn que amb anterioritat a la queixa de les persones interessades, el Servei d'Inspecció va efectuar les actuacions d'inspecció oportunes, però atès que l'escrit dels promotors de la queixa presentat a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (en endavant ICASS) va ser presentat amb posterioritat a aquestes inspeccions, s'entén que les situacions denunciades es continuen produint. D'aquesta manera, el Síndic considera que serien convenients noves actuacions en aquest sentit, amb la finalitat de verificar aquestes situacions i reforçar la supervisió del centre i la situació de les persones usuàries.

D'altra banda, el Síndic constata que les actuacions fetes per l'ICASS no s'han concretat, per la qual cosa no poden valorar-se. No obstant això, recomana que es prenguin les mesures adients per assegurar que es corregeixin les mancances detectades pel Servei d'Inspecció sobre l'exposició al tauler d'anuncis dels drets de les persones usuàries i la constitució d'un consell de participació. 

Finalment, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que faciliti una informació més detallada sobre les actuacions que s'han dut a terme en relació amb aquest cas i les mesures adoptades, atès que considera que la resposta facilitada per l'ICASS a l'escrit dels promotors de la queixa, hauria d'haver estat més precisa en relació amb aquesta informació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
02/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/11/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució