El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la desestimació de la reclamació de responsabilitat patrimonial que va presentar el 12 de març de 2008.
Així mateix, denuncia la lentitud del Departament de Territori i Sostenibilitat en la tramitació i posterior resolució del seu expedient de reclamació, resolució que es va dictar en data 4 de juny de 2012.
L'informe elaborat per la Direcció General de Carreteres manifesta que el Servei que gestiona la tramitació d'expedients de responsabilitat patrimonial està portant a terme actuacions per agilitzar l'alt volum de reclamacions presentades, i que l'augment d'aquestes reclamacions fa difícil obtenir uns resultats de millora ràpids.
No obstant això, el Síndic entén que aquest motiu no justifica una durada de més de quatre anys en la tramitació de la reclamació del promotor. L'Administració ha de complir els terminis de tramitació previstos i no pot justificar-ne l'incompliment amb la manca de mitjans o l'organització inadequada dels seus serveis.
Tot i que finalment el Departament va dictar resolució el 4 de juny de 2012, el Síndic recorda que el principi d'oficialitat, que informa el procediment administratiu i que recull l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, determina que el procediment, sotmès al criteri de celeritat, s'ha d'impulsar d'ofici en tots els tràmits.