El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte rebut per part dels serveis socials de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, ja que considera que no se li han proporcionat totes les ajudes que necessita, concretament la tramitació de la renda mínima d'inserció i un allotjament en un alberg.
De la informació tramesa per l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat es desprèn que s'està fent un seguiment d'aquest cas i, per tant, el Síndic no detecta irregularitat en l'actuació de l'Administració.
Tot i això, amb relació a la possible tramitació de la renda mínima d'inserció, el Síndic recorda que la intervenció dels serveis socials bàsics en aquests procediments és essencial, ja que, a banda d'informar i orientar les persones interessades sobre els requisits per accedir a la prestació, els correspon l'elaboració del pla individual d'inserció i reinserció social i laboral, d'acord amb l'article 9 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, que inclou el diagnòstic de la situació personal i familiar.
Per tant, si, un cop valorada la situació, el professional encarregat del cas considera que la persona interessada no reuneix els requisits establerts i que no és procedent l'elaboració del pla individual d'inserció, hauria d'elaborar el seu informe en el sentit que tècnicament consideri convenient, a fi de deixar constància de la seva valoració i, en tot cas, informar-ne de manera veraç i clara la persona interessada.
Ara bé, això no pot justificar una negativa a tramitar la sol·licitud, ja que la resolució no correspon als serveis socials bàsics, sinó a un organisme diferent.