El promotor de la queixa exposa que el carrer on viu sempre està brut i ple de bosses d'escombraries. Considera que el servei de recollida d'escombraries ?porta a porta? no està servint per fomentar i augmentar el reciclatge al municipi i, a més, les persones que no reciclen deixen les bosses al carrer directament. Sobre aquestes qüestions, en data 4 de maig de 2015 va enviar un correu electrònic a l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament, al qual no ha rebut resposta. També manifesta que altres veïns han exposat el seu desacord amb la gestió actual d'aquest servei.
L'Ajuntament ha indicat que es va informar els veïns afectats del canvi del sistema de recollida a Arenys de Mar, i que no es va donar cap resposta al correu electrònic del promotor perquè, després de comprovar els registres interns de l'Àrea de Medi Ambient, no es tenia cap constància d'aquest correu electrònic.
Pel que fa al canvi de sistema de recollida, el Síndic no considera que hi hagi irregularitat, atès que escollir el sistema de recollida de residus és una potestat discrecional de l'Ajuntament que no pot ser qüestionada per aquesta institució. Ara bé, una decisió discrecional en cap cas pot ser arbitrària, i malgrat les campanyes informatives que s'han portat a terme, el promotor no entén per què el canvi de sistema no afecta de la mateixa manera tot el municipi.
Per aquest motiu, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni una resposta fonamentada a tots els aspectes que plantejava el promotor en el seu correu electrònic.