Resolució
Q-05252/2014 Disconformitat amb la resposta del Departament de Benestar Social i Família a una reclamació per una caiguda patida en un centre de dia per a gent gran

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 04/07/2014
Data de l'últim moviment 02/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resposta que ha rebut a la reclamació que va presentar relacionada amb la caiguda que la seva dona va patir al centre de dia del qual era usuària des del juny 2011. L'accident va tenir lloc al vestíbul del centre, on no poden accedir els usuaris.

En data 13 de febrer de 2014 va presentar al Departament de Benestar Social i Família un escrit de reclamació en què posava de manifest els fets i demanava un aclariment de les circumstàncies de l'accident i les responsabilitats que se'n derivin. En data 3 de juny se li va respondre que s'havia dut a terme una inspecció al centre el 28 d'abril per tal d'esbrinar els fets que havien motivat la reclamació.

Tot i això, el promotor considera que aquesta resposta no esclareix quina és la responsabilitat que el centre de dia i els seus treballadors tenen davant l'accident patit per la seva dona, motiu pel qual en data 16 de juny de 2014 va presentar una altra reclamació. Així mateix, explica que va demanar l'aplicació de l'assegurança d'accidents que té contractada el centre, però que li van dir que si volia reclamar ho hauria de fer per la via judicial.

Finalment, informa que com que la seva dona va estar ingressada en un centre sociosanitari ha perdut el dret a la plaça que tenia adjudicada al centre de dia, amb la qual cosa quan sigui donada d'alta del centre sociosanitari ja no disposarà d'aquell recurs. 

El Síndic ha demanat al Departament de Benestar Social i Família:

1.  que l'informi sobre la seva valoració en relació amb les irregularitat constatades en les diferents visites d'inspecció dutes a terme al centre de dia, tant pel que fa a les condicions de funcionament general del centre com en relació amb els dos incidents que va patir la dona del promotor i als quals refereix l'informe d'inspecció del 10 d'abril de 2015.

2. que l'informi sobre les actuacions dutes a terme per l'Administració a fi i efecte de corregir les irregularitats detectades al centre de dia, concretament sobre les mesures indemnitzadores o de rescabalament adoptades per l'Administració en relació amb els incidents que va patir la dona del promotor a causa de les irregularitats detectades pel servei d'inspecció en el servei prestat pel centre de dia i sobre les actuacions dutes a terme per l'Administració en relació amb el centre de dia i el seu funcionament.

Finalment, el Síndic considera que seria una molt bona pràctica administrativa que el Departament de Benestar Social i Família adrecés al promotor de la queixa un escrit que expliqui les actuacions dutes a terme, les irregularitats detectades i les mesures correctives adoptades, i que li demani disculpes pels incidents que van afectar els drets de la seva esposa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/07/2014 Direcció de Serveis de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/09/2014 Direcció de Serveis de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/01/2015 Direcció de Serveis de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/02/2015 Direcció de Serveis de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/03/2015 Direcció de Serveis de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/06/2015 Direcció de Serveis de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
02/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació

Expedients Relacionats

Q-00136/2014