El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tràmit de notificació d'una denúncia de trànsit per circular amb excés de velocitat segons control metrològic.
Exposa que la denúncia no li va ser notificada, sinó que únicament va rebre la resolució sancionadora, motiu pel qual no va poder presentar al·legacions ni beneficiar-se de la possibilitat de pagar el 50% de l'import de la sanció.
En data 7 de juny de 2013, el Servei Català de Trànsit ha dictat resolució per la qual es desestima el recurs de reposició formulat pel promotor i es confirma la resolució sancionadora.
D'acord amb l'informe elaborat pel Servei Català de Trànsit, les notificacions corresponents a l'acord d'incoació i a la resolució sancionadora es van intentar a l'adreça que constava en aquells moments al Registre de Conductors i de Vehicles de la Direcció General de Trànsit, però els justificants de recepció van ser retornats amb l'anotació de ?desconegut?, motiu pel qual en el cas de l'acord d'incoació es va procedir a la publicació en el TESTRA de data 4 d'agost de 2012, i en el cas de la resolució sancionadora es va enviar una altra resolució sancionadora a l'adreça facilitada en la consulta que s'havia portat a terme al Padró.
Per tant, el Síndic no considera correcta la notificació de l'acord d'incoació, atès que s'hauria d'haver buscat un domicili alternatiu per intentar practicar la notificació personal, i deixar la notificació al TESTRA com a última opció, un cop l'Administració hagués dut a terme totes les diligències en la recerca de les notificacions personals sense èxit.
En aquest sentit, el Síndic recorda que l'Administració ha de tenir present que la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú estableix que les notificacions s'han de practicar per qualsevol mitjà que permeti tenir constància que la persona interessada les ha rebudes, que l'Administració és qui està obligada a notificar i que aquesta notificació ha de contenir tots els requisits exigits per l'article 58.2 de la Llei.
La jurisprudència del Tribunal Constitucional considera que quan l'Administració té possibilitats de conèixer altres domicilis del suposat infractor, cal notificar-li la proposta a aquests domicilis, i no limitar-se a publicar-ho en els diaris oficials.
Així, tenint en compte la jurisprudència del Tribunal Constitucional, el Síndic suggereix al Departament d'Interior que revisi l'expedient sancionador de referència i es retrotraguin les actuacions al moment de notificació de la denúncia, que s'hauria d'intentar en una altra adreça de la persona interessada a la qual es pugui accedir pels mitjans de què disposi l'Administració, sens perjudici de declarar la prescripció de la infracció o la caducitat de l'expedient sancionador, si escau.