Q-05266/2010 | Disconformitat amb el Departament d'Ensenyament per la dotació insuficient de vetlladors per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials d'una escola de Barcelona. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb la dotació de vetlladors per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials d'una escola de Barcelona, atès que considera que és insuficient i que està per sota de la valoració de les necessitats efectuada per l'equip d'assessorament psicopedagògic (en endavant EAP).
En l'informe del Consorci d'Educació de Barcelona, s'exposa que el nombre d'hores de vetllador s'assigna en funció de la quantitat d'alumnat que cal atendre i la seva casuística. El Síndic, en vista de la informació aportada per la persona interessada, assenyala que la dotació de vetlladors al centre és insuficient per donar resposta a les necessitats de suport existents i, per tant, considera necessari que el Consorci adeqüi aquesta dotació per garantir una atenció adequada a les necessitats educatives especials al centre. Com ja va fer en el marc d'una altra queixa, el Síndic insisteix al Consorci en la conveniència que la dotació de zeladors estigui fonamentada en una valoració tècnica de les necessitats dels diferents casos particulars, que ponderi les necessitats educatives especials dels alumnes afectats i els recursos de què ja disposen els centres. El Consorci d'Educació de Barcelona exposa que l'assignació d'hores de zelador a cada centre està condicionada per les sol·licituds rebudes cada curs i per la disponibilitat d'hores existents a la bossa d'hores que gestiona l'Administració. A més a més, el nombre d'hores és finit i no necessàriament condicionat al nombre de sol·licituds. El Síndic considera que condicionar les hores assignades al volum d'una ?bossa? d'hores limitada provoca que hi hagi necessitats educatives especials no suficientment cobertes en funció del centre d'escolarització de l'infant, i per això insisteix que la valoració de les necessitats especials ha de ser el criteri que determini l'assignació d'hores. Per tant, el volum d'hores disponible no hauria finit, sinó que hauria d'estar condicionat al volum de necessitats educatives especials existent. En cas contrari, el Síndic indica que es podria vulnerar el dret a l'educació en igualtat de condicions d'oportunitats dels alumnes amb discapacitat, protegit en l'ordenament jurídic. Per tot això, el Síndic demana a l'Administració que revisi els procediments d'assignació d'hores de zelador a fi de garantir que les necessitats d'aquest suport educatiu s'ajusten a la valoració de les necessitats educatives fetes per l'EAP.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
15/11/2010 | Consorci d'Educació de Barcelona | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
02/02/2011 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/04/2011 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
29/09/2011 | Consorci d'Educació de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
14/03/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
18/03/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resolució pendent d'acceptació |
05/05/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
12/05/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
16/05/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resolució pendent d'acceptació |
01/07/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
22/06/2015 | Consorci d'Educació de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
20/07/2015 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
23/07/2015 | Consorci d'Educació de Barcelona | Irregularitat |
24/07/2015 | Consorci d'Educació de Barcelona | Seguiment finalitzat |