El promotor de la queixa exposa que malgrat el contingut de les consideracions que el Síndic va adreçar a l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols el 22 de gener de 2009 en relació amb les molèsties ocasionades per les actuacions que tenen lloc davant l'Ajuntament durant els actes de celebració de la Festa Major, la problemàtica denunciada- soroll i horaris- es manté en els mateixos termes.
La persona interessada ha tramès al Síndic el darrer programa corresponent a la Festa Major de 2010, segons el qual els dies 31 de juliol, 1 d'agost, 3 d'agost i 4 d'agost hi havia programats balls de nit i actuacions musicals amb un escenari davant de l'Ajuntament. El dia 31 de juliol van tenir lloc dues actuacions seguides al mateix indret, una a les 23.30 hores i l'altra a la 1.30 hores, i els altres dies l'inici de les actuacions s'havia fixat per a les 23.30 i les 24 hores.
En el seu darrer escrit, el Síndic es va referir a l'Ordenança municipal en matèria de sorolls i vibracions, l'article 42 de la qual estableix que les activitats esporàdiques han de tenir autorització municipal. Aquesta autorització ha d'establir les condicions per a la possible incidència per sorolls a la via pública segons la zona on tinguin lloc i la possibilitat de paralitzar l'acte de forma immediata en el cas que personal acreditat detecti l'incompliment de les condicions fixades.
Pel que fa a les condicions, el Síndic també va suggerir a l'Ajuntament la possibilitat de fixar l'horari de finalització de l'activitat, determinar la ubicació dels altaveus més apropiada i incorporar limitadors de so. A més a més, a fi de poder comprovar el compliment o no de les condicions, el Síndic va assenyalar que calia que la policia tingués la formació necessària per fer els controls i disposés de sonòmetres apropiats per fer el mesurament o bé que l'Ajuntament hagués contractat personal especialitzat.
L'informe de resposta tramès per l'Ajuntament Sant Feliu de Guíxols justifica la ubicació de les activitats de la Festa Major a la façana marítima i assenyala que l'Ajuntament ha anat diversificant els llocs de les actuacions.
Tanmateix, aquest informe no dóna resposta a les diverses qüestions sobre les quals el Síndic demanava informació.
Per això, el Síndic reprodueix les consideracions que va exposar a l'Ajuntament en el seu escrit de 22 de gener de 2009 i, especialment, les que es refereixen a l'Ordenança municipal de sorolls i vibracions (article 42).
Així mateix, el Síndic recorda a l'Ajuntament que el Decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives, disposa que quan s'atorguin autoritzacions municipals per dur a terme espectacles i activitats organitzats pel municipi o sota la responsabilitat directa dels serveis municipals, cal garantir la protecció de la seguretat, la salut i els drets de les terceres persones que en puguin resultar afectades, i que és responsabilitat dels serveis municipals l'adopció d'aquestes mesures.
Un cop fet aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.