La promotora de la queixa, del Servei d'Acollida de la Comissió d'Ajuda al Refugiat, exposa que a la persona interessada li va ser concedida la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció (en endavant RMI) i que el mes d'agost de 2011 no va rebre la prestació mensual.
La promotora de la queixa ha indicat al Síndic que ja es van desbloquejar els pagaments posteriors al mes de juliol de la prestació de l'RMI, i que també s'ha pagat la prestació de l'agost mitjançant transferència bancària.
Atesa aquesta informació, el Síndic entén que el problema que va motivar les queixes ha quedat solucionat, motiu pel qual dóna per finalitzades les seves actuacions. Tanmateix, no considera justificat que a persones amb el dret a percebre la prestació de l'RMI reconegut no se'ls hagi abonat la mensualitat o les mensualitats corresponents.
Així mateix, atès que en l'informe tramès pel Departament d'Empresa i Ocupació no s'assenyala quina informació s'ha donat als titulars del dret, el Síndic recorda a aquest departament que l'Administració ha de garantir que les persones interessades en un procediment tinguin coneixement de qualsevol decisió que afecti els seus drets o interessos. Per aquest motiu, li reitera que cal que informi els titulars del dret sobre els problemes en l'efectivitat de la prestació.