La promotora de la queixa denuncia la manca de coordinació entre universitats públiques d'un mateix territori, en aquest cas, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Universitat de Barcelona (UB), a l'hora d'organitzar els màsters d'una mateixa àrea de coneixement.
En el marc d'una queixa anterior (Q-05835/2013), la promotora ja exposava les dificultats que tenia per cursar un màster en horari de tardes, que fos compatible amb el seu horari laboral. Recentment, s'ha dirigit de nou al Síndic per indicar que no tan sols els horaris dels màsters són de matins sinó que tampoc s'ofereix la possibilitat de fer-los en línia.
El Departament d'Economia i Coneixement fa avinent que des del curs 2009-2010 el sistema universitari de Catalunya ha impartit el màster de formació del professorat d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i ensenyament d'idiomes de forma conjunta per a la majoria de les universitats catalanes i coordinada en el marc del Consell Interuniversitari de Catalunya, però que a partir del curs 2014-2015 s'ha impulsat un nou model organitzatiu que pretén establir un repartiment racionalitzat de grups i especialitats.
No obstant això, les qüestions d'organització de la docència, com l'establiment del calendari i dels horaris d'impartició de les assignatures del pla d'estudis corresponent, s'emmarquen dins de l'àmbit de l'autonomia universitària, i per tant els estudiants han d'acollir-se a la normativa específica que els òrgans de govern de les universitats hagin aprovat per als seus centres docents.
El Síndic considera que en el marc d'aquest model organitzatiu que suposa la coordinació interuniversitària seria oportú també suggerir que les diverses universitats públiques d'un mateix territori que imparteixen les mateixes especialitats poguessin diversificar l'oferta d'horaris en què s'imparteixen les assignatures d'uns estudis que, atès que es es tracta d'estudis de màster, molts estudiants han de compatibilitzar amb la seva activitat laboral.