La promotora de la queixa, en representació d'una plataforma de Cardona, manifesta la seva disconformitat amb la supressió de l'atenció continuada al CAP Cardona. Assegura que no s'ha tingut en compte ni les isòcrones del territori, ni l'envelliment de la població, ni la dispersió de la població en masies aïllades.
Atès que el Departament de Salut va informar que en el plantejament de la reordenació dels serveis sanitaris s'havia fet l'anàlisi de l'activitat històrica, de l'envelliment de la població i de la seva dispersió tenint en compte totes les isòcrones del territori i que, d'acord amb aquestes dades, es van prendre les mesures aplicades a l'Àrea Bàsica de Salut de Cardona, el Síndic va demanar al Departament que li facilités tant aquestes dades com el resultat de l'anàlisi efectuada, a fi de poder oferir una resposta raonada als promotors de la queixa.
Tanmateix, en l'últim escrit tramès pel Departament, si bé es fa referència a l'anàlisi de l'activitat assistencial pel que fa a l'accessibilitat, només s'hi refereix per esmentar els motius pels quals s'ha escollit com a capçalera del punt d'atenció continuada (en endavant PAC) el CAP de Súria, sense que d'això sigui possible deduir si compleix la condició següent: ?la isòcrona entre els centres de salut i la seva àrea d'influència i el PAC no ha de ser superior a 30 minuts, amb els mitjans de transport habitual?, que recull l'article 15 del Decret 258/2007, de 27 de novembre, pel qual s'estableixen, amb caràcter provisional fins que s'aprovin els estatuts i les normes de desplegament de la Llei 8/2007, de 30 de juliol, de l'Institut Català de la Salut, normes organitzatives de l'Institut Català de la Salut.
Atesa doncs aquesta informació, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es comprovi que la isòcrona entre el CAP Cardona i la seva àrea d'influència i el PAC Súria es troba dins del paràmetre fixat en el Decret 258/2007 esmentat.