La promotora de la queixa exposa que després de diverses proves mèdiques li han prescrit una intervenció quirúrgica que no es podrà dur a terme abans d'un any. Manifesta la seva queixa atès que des que es va iniciar el seu problema fins ara ha passat un any i mig i encara n'haurà d'esperar un altre, i mentrestant pateix moltes molèsties que l'han obligat a acudir a urgències en diverses ocasions.
El Departament de Salut exposa en el seu informe que l'Hospital de Terrassa té una demora aproximada de vint-i-quatre mesos per a les intervencions del llagrimall amb caràcter ordinari.
Així mateix, exposa que la persona interessada va ser inclosa a la llista d'espera l'octubre de 2010, que no hi havia disponibilitat de derivar-la a un altre centre hospitalari i que en el seu cas la valoració clínica feta per l'especialista va ser de caràcter ordinari.
Finalment, aporta còpia de la resposta que el proveïdor sanitari va enviar a la promotora de la queixa. D'acord amb aquest informació, el Síndic constata que es va informar la persona interessada de les llistes d'espera i del caràcter de prioritat ordinària de la intervenció, d'acord amb la valoració clínica feta per l'especialista, i que es van activar les llistes d'espera d'acord amb l'ordre d'entrada i el caràcter de la gravetat del cas. El procediment pel qual la persona interessada està en llista d'espera no és dels que tenen un temps màxim de temps garantit pel Servei Català de la Salut.
No obstant això, el Síndic constata que queda palès que les demores en les intervencions no urgents són encara evidents malgrat haver augmentat l'activitat i haver aconseguit rebaixar el temps i el nombre de persones en espera en algunes intervencions. Per això, es reitera en el suggeriment sobre la millora de la gestió de les llistes d'espera per a intervencions quirúrgiques, consultes d'especialistes i proves diagnòstiques i terapèutiques.
El Síndic suggereix també que se segueixin adoptant les mesures extraordinàries per corregir les disfuncions que les llistes d'espera causen als ciutadans a fi de garantir el dret d'aquests a una atenció integral i a una protecció efectiva de la salut. Igualment, suggereix que es resolguin les diverses situacions amb equitat territorial i que s'implantin sistemes d'actualització per a l'actuació preferent de les llistes més llargues i de determinades patologies, a fi d'evitar el que podria significar una presumpta denegació injustificada d'assistència.