L'informe de resposta de l'Ajuntament informa sobre la qüestió plantejada per la reclamant, però el Síndic constata que no es concreta si ja s'havia ofert resposta a la persona interessada ni les actuacions previstes per fer-ho.
Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Baix Pallars les consideracions que conté el Codi de bones pràctiques administratives, aprovat i difós per aquesta institució, recollides a l'apartat VII, dedicat al deure de respondre expressament, el qual, entre altres coses, diu el següent:
?- L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.
- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.
- Les respostes de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.?