Resolució
Q-05335/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Baix Pallars a una sol·licitud d'informació sobre el compliment d'un acord del ple municipal.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 08/11/2010
Data de l'últim moviment 02/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Baix Pallars Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb l'Ajuntament de Baix Pallars per la manca de resposta a un escrit en el qual demanava informació sobre el compliment d'un acord del ple municipal.

Contingut

L'informe de resposta de l'Ajuntament informa sobre la qüestió plantejada per la reclamant, però el Síndic constata que no es concreta si ja s'havia ofert resposta a la persona interessada ni les actuacions previstes per fer-ho.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Baix Pallars les consideracions que conté el Codi de bones pràctiques administratives, aprovat i difós per aquesta institució, recollides a l'apartat VII, dedicat al deure de respondre expressament, el qual, entre altres coses, diu el següent:

?- L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

- Les respostes de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.?

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/12/2010 Ajuntament de Baix Pallars Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/02/2011 Ajuntament de Baix Pallars Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2011 Ajuntament de Baix Pallars Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/05/2011 Ajuntament de Baix Pallars Resolució