La persona interessada va sol·licitar mitjançant un escrit presentat a l'Ajuntament de Tàrrega informació sobre la tramitació de la bonificació de l'impost sobre béns immobles per tenir instal·lades unes plaques solars. L'Ajuntament la va informar que havia traslladat la petició a l'Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs locals de la Diputació de Lleida, però la persona interessada no ha obtingut cap més resposta.
En l'informe facilitat per l'Administració s'exposa que com que la resolució de l'expedient de referència té el mateix objecte que la sol·licitud feta l'any 2008, ha de tenir efectes retroactius a l'exercici que correspongui segons la data d'entrada de la sol·licitud en el registre de l'Ajuntament de Tàrrega.
No obstant aquesta informació, el Síndic constata que no es fa cap referència a la manca de resposta a la persona interessada, per la qual cosa recorda a l'Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs locals de la Diputació de Lleida el deure legal de les administracions públiques de resoldre de forma expressa els escrits i/o les sol·licituds presentats pels ciutadans, deure que estableix l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix que es doni resposta expressa a la sol·licitud efectuada pel promotor de la queixa i que es reconegui el dret a l'aplicació de la bonificació tributària i, si s'escau, el dret a la devolució dels imports satisfets indegudament.