La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'Ajuntament de Barcelona per la destrucció d'una motocicleta de la seva propietat, que va ser robada en data 3 d'octubre de 12 quan estava aparcada a la via pública. Exposa que el mateix dia va presentar una denúncia als Mossos d'Esquadra per aquests fets.
Quasi sis mesos més tard, en data 13 de març de 2013, se li va practicar un embargament de 13,37 euros al compte per la baixa administrativa del vehicle, ja que havia estat destruït. Segons indica, aquesta era la primera notificació que tenia conforme s'havia trobat la motocicleta. Davant d'això, el dia 27 de març de 2013 va presentar una reclamació de responsabilitat patrimonial contra l'Ajuntament de Barcelona per la suposada destrucció irregular del vehicle.
Segons la resposta de Barcelona Serveis Municipals del dia 26 de juny de 2013, no hi ha hagut responsabilitat d'aquest organisme, atès que es van fer dos intents de notificació a l'adreça que consta a les dades de trànsit, els quals van resultar negatius. La promotora exposa el seu desacord amb el fet que només s'intentés la notificació en aquella adreça, tenint en compte que a la denúncia de robatori i a les dades del padró hi constava l'adreça correcta.
Un cop estudiat aquest assumpte, el Síndic no aprecia l'existència d'una actuació administrativa irregular.
Tot i això, si bé és cert que el vehicle es va trobar en un estat que permetia tractar-lo com a residu sòlid i consta que se'n va intentar notificar l'entrada al dipòsit municipal al domicili que constava al Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit i també al telèfon de la persona interessada, no és menys cert que no es va intentar la pràctica de la notificació al domicili que la ella mateixa havia facilitat als Mossos d'Esquadra al moment en què va dur a terme la denúncia, la qual cosa evidencia una manca de coordinació administrativa.
Atès que la coordinació és un dels principis que han de presidir l'actuació i les relacions de les administracions públiques, d'acord amb l'article 10 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i els articles 3 i 4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el Síndic demana a l'Ajuntament de Barcelona que doni les ordres oportunes per tal que d'ara en endavant, en els casos en què com a conseqüència de la retirada dels vehicles a la via pública aquests entrin en el dipòsit municipal, es dugui a terme la comprovació sobre l'existència d'una denúncia per robatori i, en cas que hi hagi denúncia, es confrontin totes les dades facilitades pel denunciant per informar-lo del seu dret a recuperar el vehicle amb caràcter previ a la tramitació del protocol per destruir-lo i descontaminar-lo.