La persona interessada es queixa de la demora en la tramitació de la sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència que va presentar en data 22 de febrer de 2010.
La interessada indica que en data 20 de novembre de 2008 es va dictar la resolució per la qual se li reconeixia el grau I nivell 1 de dependència. Atès un empitjorament del seu estat de salut, en data 22 de febrer de 2010 va presentar una sol·licitud de revisió del grau i nivell de dependència, sense que a hores d'ara aquella sol·licitud hagi estat resolta.
La persona interessada informa que en data 18 de juny de 2010 va presentar una reclamació prèvia per la manca de notificació de la sol·licitud esmentada i que encara no ha obtingut cap resultat.
L'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials indica que en data 7 de setembre de 2011 es va dictar la resolució de revisió de reconeixement de grau de dependència de la persona interessada la qual li reconeixia un grau III i nivell 1 de dependència.
Atesa aquesta informació, s'entén que el problema que va motivar la queixa ha quedat solucionat. Per aquest motiu, es donen per closes les actuacions en aquest assumpte.
Tanmateix, en vista del temps transcorregut entre la data de la presentació de la sol·licitud de revisió i la data en què s'ha dictat la resolució esmentada, el Síndic recorda la necessitat d'adoptar mesures per tal d'agilitar la tramitació d'aquests procediments i possibilitar-ne la resolució en un termini raonable, tot evitant dilacions com la que s'ha produït en aquest cas. En aquest sentit, posa en relleu que una atenció correcta de les necessitats de les persones dependents exigeix una resolució ràpida, de manera que puguin rebre els serveis que els corresponen en el moment que ho necessiten.