La promotora de la queixa exposa que el 4 de març de 2011 va rebre una carta de Gas Natural en què se li notificava que tenia un deute amb l'empresa de 16.837,48 euros, ja que, segons sembla, no s'havia portat a terme correctament la lectura del comptador de gas durant els sis anys anteriors.
La família de la persona interessada va fer diverses gestions davant la companyia sense cap resultat, per la qual cosa el 29 de març de 2011 va presentar una reclamació a la Direcció General d'Energia i Mines de Lleida.
Tot i que el recurs segueix en tràmit, la persona interessada continua rebent cartes de Gas Natural en què se li indica que si no paga el deute li tallaran el subministrament de gas.
La recepció sovintejada d'aquestes cartes genera angoixa a la persona interessada, ja que, a banda de recordar-li l'existència del deute pendent, inclouen l'advertiment que se li tallarà el subministrament si no abona la factura.
El Síndic indica que atès que l'article 252-5-5 del Codi de consum de Catalunya disposa que ?no es pot deixar de prestar el servei de tracte continuat per manca de pagament d'algun rebut o alguna factura si la persona consumidora ha presentat alguna reclamació amb relació al rebut o la factura davant del mateix prestador o prestadora o per mitjà dels mecanismes judicials o extrajudicials de resolució de conflictes?, la persona interessada no hauria de continuar rebent les cartes d'advertiment del possible tall de subministrament de gas.
En aquest sentit, el Síndic suggereix a Gas Natural que prengui les mesures necessàries per evitar que es continuïn enviant les cartes de reclamació del deute amb l'amenaça del tall de subministrament fins que la Direcció General d'Energia i Mines no hagi resolt la reclamació.