L'empresa Adigsa (ara integrada en l'Agència de l'habitatge de Catalunya) informa que el retard en el pagament corresponent a la persona interessada es deu al fet que en la seva sol·licitud va indicar erròniament el sistema de pagament del lloguer i es va haver de modificar la resolució pertinent. Així mateix, s'informa que l'Agència Catalana de l'Habitatge va demanar per correu electrònic a la persona interessada que enviés els rebuts per tal de poder-los introduir a l'aplicació i agilitzar els pagaments als quals té dret.
El Departament de Territori i Sostenibilitat exposa que no té constància de cap pagament justificat de la persona interessada.
El Síndic constata, arran de la informació aportada per la persona interessada, que aquesta va presentar una primera instància el juliol de 2009 en què informava del canvi de forma de pagament i, posteriorment, l'abril de 2010, una segona instància en què exposava el seu problema i sol·licitava una resposta.
El Síndic assenyala que la lentitud en la correcció del sistema de pagament escollit evidencia una manca de coordinació entre l'Oficina de l'Habitatge i l'Agència de l'Habitatge, de manera que suggereix al Departament de Territori i Sostenibilitat que adopti les mesures necessàries per evitar les dilacions excessives en les tramitacions dels ajuts.