El promotor es queixa per l'endarreriment en la tramitació d'una reclamació per responsabilitat patrimonial adreçada al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (en endavant DPTOP) que va formular per danys pretesament ocasionats al seu habitatge durant l'execució del projecte "Millora general i desdoblament de Tortosa a l'Aldea de la carretera C-42, pk 5,530 (expedient 330/07 de la Direcció General de Carreteres)".
El promotor de la queixa acredita que va formular la reclamació davant del DPTOP el 23 de març de 2005 i manifesta que la última comunicació rebuda amb relació a aquest expedient és un escrit de 22 de gener de 2009, amb el qual se li comunicava l'obertura d'un període per a la pràctica de prova, al qual acredita que ja va donar resposta.
En la darrera informació de resposta facilitada, el DPTOP explica les actuacions que va dur a terme. Davant d'aquesta informació, destaca un més que considerable endarreriment en la tramitació d'una reclamació formulada l'1 de juny de 2007 davant d'aquest departament, tot i que prèviament, el 23 de març de 2005, el promotor ja havia presentat un escrit en què relatava els danys que considerava que li estava ocasionant l'execució de les obres.
En aquest sentit, el Síndic destaca, entre les dades que figuren en l'informe, que la tramitació hauria estat interrompuda de desembre de 2007 a agost de 2009, a l'espera, segons sembla, de les gestions de l'empresa contractada per executar l'obra amb la seva asseguradora. Finalment, l'empresa contractista, el mes de novembre de 2009, va presentar un escrit assenyalant que entenia que no li era imputable cap responsabilitat pels fets objecte de reclamació.
En aquest sentit, recorda que el temps transcorregut des de la formulació de la reclamació no es pot considerar que s'adigui amb el deure de les administracions d'impulsar d'ofici la tramitació dels procediments, ni es pot considerar que justifiquin aquest endarreriment les actuacions dutes a terme.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix al DPTOP que adopti les mesures necessàries per agilitar la tramitació i resolució d'aquesta reclamació, i demana que se l'informi de l'estat actual de tramitació d'aquest expedient.