Resolució
Q-05416/2010 Manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 11/11/2010
Data de l'últim moviment 10/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Molins de Rei Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada va presentar, el juliol de 2008, una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats, i es queixa de la manca de resposta per part dels òrgans que van intervenir en el procediment.

Contingut

El Departament de Benestar Social i Família informa que el desembre de 2010 la persona dependent va ser valorada, i que el dictamen d'aquesta valoració havia de passar per comissió. Posteriorment, i arran de la intervenció del Síndic, els Serveis Territorials de Benestar Social i Família han informat que el gener de 2011 es va atorgar a la persona interessada un grau III nivell 1 de dependència, de manera que l'expedient es va trametre als serveis socials de l'Ajuntament de Molins de Rei per tal que poguessin dur a terme l'acord del Programa individual d'atenció corresponent.

El Síndic, atès el temps transcorregut des que es va iniciar el procediment fins que es va dictar la resolució de dependència, un total de dos anys i mig, reitera al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que adopti mesures per tal de reduir la durada dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, de manera que siguin resolts en un termini raonable i es faci possible l'accés de les persones dependents als serveis i a les prestacions que els corresponen d'acord amb la Llei sense dilacions.

A més a més, el Síndic constata la manca de coordinació entre els diferents òrgans que han participat en aquest procediment i per això reitera la necessitat que s'articulin els mitjans necessaris per garantir la coordinació intedepartamental i la informació que reben les persones interessades sobre els procediments que els afecten amb motiu de l'aplicació de la Llei 39/2006.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/12/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/02/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/05/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/05/2011 Ajuntament de Molins de Rei Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució
01/06/2011 Ajuntament de Molins de Rei Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2011 Ajuntament de Molins de Rei Resolució