El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resposta que ha rebut a la reclamació que va presentar el 2 de juliol de 2013 al Consorci d'Educació de Barcelona per tal que es revisés la sol·licitud de preinscripció a un cicle formatiu de grau superior que havia presentat a l'Institut Escola de Treball.
Exposa que en formalitzar la sol·licitud de preinscripció va fer constar com a via d'accés el batxillerat, però que es va produir un error i es va considerar que accedia a aquests ensenyaments per la via de la prova d'accés.
A conseqüència d'això, el promotor no ha pogut accedir a cap dels set centres que va fer constar en la sol·licitud i va presentar una reclamació, amb motiu de la qual va tenir coneixement de l'error administratiu produït.
Tot i això, se li ha indicat que no és possible revisar el resultat de la preinscripció ja que hi va haver un període de reclamació per poder modificar les possibles errades entre els dies 12 i 14 de juny.
El Síndic considera que en aquest cas es va produir un error en la gestió del procés de preinscripció que no resulta atribuïble a la persona interessada, que va formalitzar la sol·licitud de preinscripció correctament.
Certament el procés de preinscripció preveia un termini per presentar reclamacions, però l'existència d'aquest termini, que té el seu fonament en la previsió de caràcter general que conté la normativa de procediment administratiu que les persones interessades puguin esmenar les seves sol·licituds i aquestes no siguin arxivades, no pot ser adduïda en perjudici de la persona interessada.
D'una banda, perquè l'error que genera la inadmissió porta causa d'una actuació administrativa no atribuïble a la persona interessada, que va omplir la sol·licitud correctament. I d'altra banda, perquè la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment comú, estableix en l'article 105 que les administracions públiques poden revocar en qualsevol moment els seus actes de gravamen i rectificar els errors materials o de fet existents en els seus actes, situació que s'ha produït en aquest cas.
En aquest sentit, cal recordar que l'Administració ha d'actuar segons els principis d'eficàcia, bona fe i confiança legítima.
Per tot això, el Síndic suggereix al Consorci d'Educació de Barcelona que, en cas que es confirmi la informació que facilita la persona interessada en el sentit que la inadmissió de la sol·licitud de preinscripció a tots els centres demanats obeeix a l'error produït en la consideració de la via d'accés, es revisi el procés de preinscripció de la persona interessada d'acord amb l'error detectat i, en funció del resultat, s'adoptin les mesures necessàries perquè, sense perjudicar terceres persones, s'asseguri l'accés al centre que li hauria correspost en cas de no produir-se l'error o, si escau, en qualsevol dels que va fer constar en la seva sol·licitud.