La promotora de la queixa va presentar la sol·licitud de reconeixement de grau i nivell de dependència el maig de 2010. En no obtenir resposta, el novembre de 2010 va presentar una reclamació per la demora en la tramitació del seu expedient.
El Departament de Benestar Social i Família informa que va dictar la resolució de grau de la persona interessada el febrer de 2011.
En relació amb aquest cas, el Síndic, atès el temps transcorregut des de la iniciació del procediment fins que es va dictar la resolució de dependència, reitera al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que adopti mesures per tal de reduir la durada dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, de manera que siguin resolts en un termini raonable i es faci possible l'accés de les persones dependents als serveis i a les prestacions que els corresponen d'acord amb la llei, tot evitant dilacions.
A més a més, i precisament a causa de la lentitud amb què s'ha dictat la resolució de grau i nivell, el Síndic assenyala la conveniència d'agilitzar al màxim els tràmits en el procediment de resolució del Programa individual d'atenció.