El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la lentitud per poder-se visitar al servei de consultes externes d'otorinolaringologia a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, visita que va sol·licitar el dia 28 de juliol de 2015 al CAP de Mollerussa i que se li ha programat per al dia 20 d'abril de 2016.
Atès que el termini per dur a terme la visita, amb prioritat ordinària, fineix el mes d'octubre de 2015, segons els compromisos establerts en l'Ordre SLT/102/2015, de 21 d'abril, en la qual es fixen els terminis de referència per a l'accessibilitat a les prestacions sanitàries que són a càrrec del CatSalut, i, per tant, el període de nou mesos d'espera (juliol de 2015 a abril de 2016) depassa desproporcionadament el termini esmentat de referència i es pot considerar excessiu, el Síndic suggereix al Departament de Salut que adopti les mesures organitzatives necessàries per corregir el termini de la visita amb l'especialista que té fixat el promotor i s'avanci la visita al màxim possible, per tal que fixar-la dins del termini de referencia de 90 dies, és a dir, per al mes d'octubre de 2015.