El Síndic ha comunicat a la persona interessada que Endesa disposa d'un telèfon gratuït per avaries a Catalunya, tal com exigeix l'article 252-4 del Codi de consum de Catalunya, que és el 800 760 706 i que es pot obtenir al web d'Endesa. Ara bé, el Síndic troba preocupant el fet que sovintegin queixes que evidencien que l'accés a aquesta informació no és fàcil per als usuaris.
Per aquest motiu, aquesta institució ha suggerit a Endesa que prengui les mesures oportunes per aconseguir que aquesta informació sigui de més fàcil accés per als usuaris, atès que una manca d'accessibilitat d'informació real pot conculcar drets bàsics dels consumidors.
D'altra banda, el Síndic també indica a Endesa que el Codi de consum de Catalunya exigeix que a través del telèfon gratuït es doni el servei d'atenció d'incidències i reclamacions, per la qual cosa el fet que només s'indiqui que és un telèfon d'avaries pot induir a confusió.