Resolució
Q-05508/2011 Dificultats a l'hora d'accedir al telèfon gratuït d'Endesa.

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 08/09/2011
Data de l'últim moviment 25/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb el fet que Endesa no faciliti de manera clara el telèfon gratuït que té l'obligació de posar a disposició dels usuaris.

Contingut

El Síndic ha comunicat a la persona interessada que Endesa disposa d'un telèfon gratuït per avaries a Catalunya, tal com exigeix l'article 252-4 del Codi de consum de Catalunya, que és el 800 760 706 i que es pot obtenir al web d'Endesa. Ara bé, el Síndic troba preocupant el fet que sovintegin queixes que evidencien que l'accés a aquesta informació no és fàcil per als usuaris.    

Per aquest motiu, aquesta institució ha suggerit a Endesa que prengui les mesures oportunes per aconseguir que aquesta informació sigui de més fàcil accés per als usuaris, atès que una manca d'accessibilitat d'informació real pot conculcar drets bàsics dels consumidors. 

D'altra banda, el Síndic també indica a Endesa que el Codi de consum de Catalunya exigeix que a través del telèfon gratuït es doni el servei d'atenció d'incidències i reclamacions, per la qual cosa el fet que només s'indiqui que és un telèfon d'avaries pot induir a confusió.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/10/2011 ENDESA Resolució
25/11/2011 ENDESA Resolució

Expedients Relacionats

AO-02653/2011