De l'estudi de la documentació de què es disposa es desprèn que el motiu de la denegació es fonamenta en l'article 29.3 del Decret 244/2005, de 8 de novembre, d'actualització del Pla de l'habitatge 2004-2007 i en l'article 23.1.b del Reial decret 801/2005, pel qual s'aprova el Pla estatal 2005-2008, per afavorir l'accés dels ciutadans a l'habitatge.
Tot i que, certament, l'article 29.3 del Decret disposa que el subsidi s'atorgarà per un període de cinc anys, aquest mateix article també indica que pot ser ampliat per un altre període de la mateixa durada quan els ingressos familiars del beneficiari siguin inferiors a 2,5 vegades l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM). L'article exigeix que sigui el beneficiari qui sol·liciti l'ampliació i que acrediti que manté les condicions que li van donar dret al subsidi.
De la informació de què es disposa també es desprèn que en aplicació de l'article 23.1.b del Reial decret 801/2005 es va reconèixer a la persona interessada la subsidiació del préstec convingut amb un import de 48 euros/any per cada 10.000 euros de préstec durant un període màxim de cinc anys, ja que els ingressos familiars que va acreditar la persona interessada eren d'entre 2,5 i 3,5 vegades l'IPREM.
Per tant, tot i que la persona interessada tenia dret a rebre la subsidiació durant els primers cinc anys de pagament del préstec, sembla que no tenia la possibilitat de pròrroga atès que la seva situació no es pot encabir en l'apartat 2on de l'article 23: disposar d'ingressos familiars no superiors a 2,5 vegades l'IPREM.
No obstant això, l'article 29.3 del Decret 244/2005, disposa el següent: ?El subsidi s'atorgarà per un període de 5 anys i pot ser ampliat per un altre període de la mateixa durada quan els ingressos familiars del beneficiari siguin inferiors a 4,5 vegades l'IPREM. L'ampliació ha de ser sol·licitada expressament pel beneficiari dins del cinquè any, el qual haurà d'acreditar que es mantenen les condicions que li donen dret al subsidi.?
D'aquí es desprèn que la beneficiària podia sol·licitar l'ampliació del període si acreditava que mantenia les condicions que li van donar dret al subsidi sempre que els seus ingressos familiars fossin inferiors a 4,5 vegades l'IPREM.
D'altra banda, la resolució d'atorgament del subsidi (de data 5 de desembre de 2006) també disposa que ?aquesta subsidiació tindrà una vigència de cinc anys que, en el seu cas, pot ser ampliada per un altre període d'igual durada, si les persones beneficiàries sol·liciten l'ampliació i acrediten, dins el cinquè any del període, que continuen reunint les condicions que els han permès accedir a la subsidiació, i estarà sotmesa a la normativa vigent i al conveni signat entre el Departament de Medi Ambient i Habitatge i el Ministerio de la Vivienda sobre actuacions d'habitatge i sòl l'any 2005?.
Atesos l'article 29.3 del Decret 244/2005 i la resolució d'atorgament d'ajut de 5 de desembre de 2006, el Síndic considera raonable que la persona interessada entengués que podia sol·licitar l'ampliació del període de subsidiació si podia acreditar dins del cinquè any del primer període de subsidiació que continuava reunint les condicions que li van permetre accedir a la subsidiació.
Per tot això, el fet de fonamentar la resolució denegatòria en la mateixa resolució i en l'article 29.3 del Decret 244/2005, de 8 de novembre, no permet que la persona interessada pugui saber quin és el motiu concret de la denegació ni, per tant, defensar els seus interessos.
L'article 54 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, disposa que han de ser motivats, amb referència succinta de fets i fonaments de dret, els actes que limiten drets subjectius o interessos legítims.
El fet que la resolució desfavorable no concreti de forma entenedora quin és el fonament de la denegació fa impossible que la persona que sol·licita l'ajut pugui entendre els motius de la denegació i interposar el recurs d'alçada corresponent.
Per tot això, el Síndic demana al Departament de Territori i Sostenibilitat que valori si la manca de coherència entre ambdues normatives d'aplicació ha pogut produir indefensió a la persona interessada amb relació a la resolució emesa i, si és així, que prengui les mesures oportunes per emetre una resolució fonamentada com exigeix l'article 54 de la llei 30/1992, per tal que la persona interessada pugui saber per quin motiu no li és aplicable el que disposa l'article 29.3 del Decret 244/2005.