La persona interessada es queixa per la manca de pagament de la renda bàsica d'emancipació (en endavant RBE). Exposa que va sol·licitar-la l'abril del 2009 i que fins a l'abril de 2010 no es van dictar les resolucions de concessió de l'ajut. Tot i això, malgrat la concessió, no ha rebut cap import.
L'Administració informa que a la resolució de reconeixement del dret a percebre l'RBE no hi consten les dades essencials del rebut i, en conseqüència, no poden fer-se efectius els pagaments de l'ajut. Així mateix, indica que la Unitat Operativa s'ha posat en contacte amb la persona interessada per tal que aporti una còpia dels rebuts de pagament de lloguer per introduir-los directament a l'aplicació informàtica del Ministeri de l'Habitatge.
El Síndic constata que no ha estat fins que ha intervingut aquesta institució que s'ha posat de manifest el motiu concret pel qual el pagament de la prestació estava retingut. Per això, considera que la dilació a l'hora de dictar la resolució, a banda de ser excessiva, ja que supera amb escreix el termini de dos mesos que s'estableix a l'article 4.2 del Reial decret 1472/2002, d'1 de novembre, posa de manifest una gestió administrativa inadequada, perquè ara se'n desprèn que tampoc no es disposava de totes les dades del rebut que farien possible la verificació del pagament del lloguer per part de l'Administració.
D'aquesta manera, el Síndic considera que la tramitació administrativa de la prestació de l'RBE en aquest cas no s'ha dut a terme de conformitat amb els principis d'eficàcia, eficiència i coordinació recollits a l'article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.