Resolució
Q-05532/2011 Manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 09/09/2011
Data de l'últim moviment 28/02/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa per la demora en la resolució del seu procediment de renda mínima d'inserció.

Contingut

En l'informe de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials s'indica que el promotor de la queixa era beneficiari d'una prestació de renda mínima d'inserció; que aquesta prestació es va suspendre per l'inici d'una activitat laboral, que va finalitzar el 30 d'abril de 2011, i que amb posterioritat el promotor tenia dret a subsidi d'atur durant sis mesos. El promotor exposa que va demanar la represa del pagament de la prestació. 

En aquest sentit, el Síndic recorda que l'Administració ha d'impulsar d'ofici tots els procediments administratius i procurar-ne la resolució, en el sentit que correspongui, en el termini més breu possible. Aquest principi de celeritat, a més, és especialment important quan es tracta de procediments que, com és el cas de la renda mínima d'inserció, tenen com a objectiu atendre situacions de màxima necessitat. En aquestes circumstàncies és evident que la demora en la tramitació i resolució dels procediments afecta molt negativament la situació d'aquestes persones, que veuen compromesa la seva subsistència i la cobertura de les necessitats més bàsiques.

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les ordres oportunes per verificar les actuacions i els tràmits fets en el procediment de renda mínima d'inserció de què és titular el promotor, i perquè es valori de manera immediata la seva sol·licitud de represa de la prestació; i, si escau, que es faci el pagament de la prestació com més aviat millor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/09/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/11/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/12/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/02/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/06/2012 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
03/09/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
01/02/2013 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
04/02/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Irregularitat
28/02/2013 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat