Resolució
Q-05533/2014 Disconformitat amb la manca de cobrament dels endarreriments derivats d'una prestació econòmica per cuidador no professional

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 15/07/2014
Data de l'últim moviment 15/05/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de cobrament dels endarreriments derivats de la prestació econòmica per cuidador no professional que corresponia al seu espòs.

Exposa que en data 25 de gener de 2013 es va dictar la resolució per la qual s'ajornava el pagament d'una quantia de 1118,08 euros corresponent a efectes retroactius, en virtut de les previsions del Reial decret llei 20/2012, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat.

Posteriorment, mitjançant resolució de 9 de maig de 2013, es va modificar l'import d'aquesta prestació econòmica per adequar-lo al nou grau de dependència reconegut. L'octubre de 2013, l'espòs de la promotora va morir, i en data 11 de novembre de 2013 la promotora va presentar una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes, sobre la qual, segons indica, no ha rebut encara resolució ni cap altra comunicació.

Contingut

El Síndic recorda que els articles 22 i 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen que les administracions estan obligades a dictar resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest cas han transcorregut més de vuit mesos des del moment que la promotora va presentar la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes i, per tant, caldria agilitar la resolució.

D'altra banda, tenint en compte les modificacions que es van produir en l'import de la prestació després de la resolució d'ajornament, seria convenient establir amb claredat les quanties que s'han abonat i les que resten pendents de pagament, i informar expressament d'aquesta qüestió la promotora en cas que finalment es reconegui el seu dret en condició d'hereva.

Per tot això, el Síndic suggereix Departament de Benestar Social i Família que adopti les mesures oportunes per agilitar la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora de la queixa i resoldre-la al més aviat possible; i també que, en cas que es reconegui el seu dret al cobrament d'aquestes prestacions, se la informi expressament de la quantia pendent de pagament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
01/09/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
06/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
31/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
03/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
16/03/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat