Resolució
Q-05561/2009 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Palau Solità i Plegamans davant la denúncia per conrear zones verdes i terrenys per a equipaments.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Disciplina urbanística i inspecció
Data d'inici 26/11/2009
Data de l'últim moviment 01/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa amb relació a les zones verdes i als terrenys destinats a equipaments del barri de Montjuïc de Palau Solità i Plegamans.

La persona interessada explica que el 30 de juny de 2009 alguns veïns van denunciar a la policia municipal que els antics propietaris estaven conreant els terrenys destinats a zones verdes i equipaments d'aquesta urbanització, tot i que l'expropiació d'aquests terrenys ja es va pagar al seu dia.

Contingut

Tal com es dedueix de l'informe municipal de resposta, si el projecte de reparcel·lació del sector de Montjuïc està en vigor i és plenament aplicable, el Síndic recorda que, segons l'article 121 del Text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, un dels efectes de l'aprovació dels projectes de reparcel?lació és:

"a) La cessió de dret al municipi en què s'actua, o, si s'escau, a l'administració urbanística actuant, d'acord amb l'article 23.4, en ple domini i lliures de càrregues, dels terrenys de cessió obligatòria, perquè siguin incorporats al patrimoni de sòl o perquè se'n faci els usos que determini el planejament urbanístic".

D'altra banda, segons es desprèn de l'article 44 en concordança amb l'article 34 del Text refós esmentat, els terrenys afectats tant de zones verdes com d'equipaments són de cessió obligatòria.

Consegüentment, el Síndic recorda que els antics propietaris ja no poden fer cap actuació que suposi un ús privatiu en els terrenys objecte de la queixa. Per tant, l'Ajuntament ha de prohibir aquests usos i impedir-los d'acord amb allò que disposa el Reglament del patrimoni dels ens local, aprovat pel Decret 336/1988, de 17 d'octubre.

Amb aquest recordatori de deures legals, es finalitza aquest expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/12/2009 Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/12/2010 Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/02/2011 Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans Resolució