Resolució
Q-05586/2010 La persona interessada mostra el seu desacord amb la resposta que va donar la Unitat d'Admissions i Atenció a l'Usuari dels Serveis d'Atenció Primària de Santa Coloma de Gramenet a la reclamació que va presentar pel tracte dispensat per un doctor.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 18/11/2010
Data de l'últim moviment 23/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra el seu desacord amb la resposta que des de la Unitat d'Admissions i Atenció a l'Usuari dels Serveis d'Atenció Primària de Santa Coloma de Gramenet es va donar a la reclamació que va presentar pel tracte dispensat per un doctor.

Contingut

L'Institut Català de la Salut informa que el tracte dispensat pel doctor va ser en tot moment correcte i que va proporcionar de forma exhaustiva tota la informació que podia resultar d'interès a la persona interessada en relació amb les seves inquietuds.

Pel que fa a les gestions que es va dur a terme per donar resposta a la persona interessada, s'exposa que van ser les habituals, és a dir, que es va demanar un escrit de resposta a les persones implicades en el fet reclamat i es va avaluar el cas per donar resposta a l'usuari.

Un cop analitzada la informació aportada, el Síndic constata que la seva actuació es veu dificultada pel fet que s'enfronta a la manca de possibilitat d'objectivar els fets als quals es fa referència. Malgrat això, i després de verificar si l'actuació de l'Administració sanitària ha estat l'adequada davant de la reclamació efectuada, el Síndic conclou que l'Institut Català de la Salut ha dut a terme les actuacions indagatòries oportunes.

No obstant això, i sense que el Síndic hagi pogut comprovar que el doctor que va atendre la persona interessada hagi actuat incorrectament, ha recordat novament a l'Administració sanitària, amb caràcter general, el dret de les persones que són ateses en els centres sanitaris que se les tracti de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives, i també la importància de donar a les persones respostes congruents, completes i entenedores a les seves reclamacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/12/2010 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/03/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/03/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/05/2011 Departament de Salut Resolució