L'Institut Català de la Salut informa que el tracte dispensat pel doctor va ser en tot moment correcte i que va proporcionar de forma exhaustiva tota la informació que podia resultar d'interès a la persona interessada en relació amb les seves inquietuds.
Pel que fa a les gestions que es va dur a terme per donar resposta a la persona interessada, s'exposa que van ser les habituals, és a dir, que es va demanar un escrit de resposta a les persones implicades en el fet reclamat i es va avaluar el cas per donar resposta a l'usuari.
Un cop analitzada la informació aportada, el Síndic constata que la seva actuació es veu dificultada pel fet que s'enfronta a la manca de possibilitat d'objectivar els fets als quals es fa referència. Malgrat això, i després de verificar si l'actuació de l'Administració sanitària ha estat l'adequada davant de la reclamació efectuada, el Síndic conclou que l'Institut Català de la Salut ha dut a terme les actuacions indagatòries oportunes.
No obstant això, i sense que el Síndic hagi pogut comprovar que el doctor que va atendre la persona interessada hagi actuat incorrectament, ha recordat novament a l'Administració sanitària, amb caràcter general, el dret de les persones que són ateses en els centres sanitaris que se les tracti de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives, i també la importància de donar a les persones respostes congruents, completes i entenedores a les seves reclamacions.