Resolució
Q-05589/2010 Queixa pel tracte d'una docent envers els seus alumnes.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Professors
Data d'inici 18/11/2010
Data de l'últim moviment 31/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa denuncien el tracte que profereix una docent d'un centre escolar cap als seus alumnes. Manifesten que s'han adreçat a la direcció del centre i es mostren disconformes per la manca d'actuació envers els fets denunciats.

Contingut

El Departament d'Ensenyament manifesta que dos pares van manifestar la seva disconformitat a la direcció del centre i a l'associació de mares i pares d'alumnes, tres ho van comunicar de forma informal i la resta no es van manifestar. Per aquesta raó, ha considerat que no hi ha motiu objectiu que fonamenti les queixes dels signants però que, tot i això, vetllarà per tal que situacions com les que han generat la queixa no es reprodueixin.

El Síndic fa avinent el grau de dificultat que representa per a aquesta institució la tramitació d'aquesta queixa atesa la contradicció entre el relat de la persona interessada sobre l'existència de presumptes agressions i el del Departament d'Ensenyament, que considera la mestra molt bona professional i rigorosa.

Tenint en compte, doncs, l'entitat dels fets descrits pels promotors de la queixa, el Síndic suggereix que es creï un espai d'escolta als alumnes sense la presència de la tutora per conèixer el clima del grup en relació amb els fets denunciats.

El Departament d'Ensenyament indica que tindrà en compte el suggeriment efectuat pel Síndic, si bé reitera l'afirmació que no hi ha motius objectius que fonamentin les queixes presentades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/02/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/05/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/06/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/06/2011 Departament d'Ensenyament Resolució
29/06/2011 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/10/2011 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat