El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Montmeló davant les molèsties per sorolls que ocasiona el Circuit de Catalunya.
A conseqüència d'això, el juny de 2012 es va adreçar a l'Oficina per a la Prevenció de la Contaminació Acústica i Lluminosa, des d'on se'l va informar que havia de presentar una queixa a l'Ajuntament de Montmeló. Va presentar aquesta queixa en data 7 de juny, però encara no ha rebut cap resposta de l'Ajuntament.
D'acord amb la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica, és competència municipal actuar i sancionar en casos de contaminació acústica d'activitats i de relacions de veïnatge. Atès que la problemàtica que planteja el promotor té més d'un municipi implicat, el Síndic s'ha adreçat al Departament de Territori i Sostenibilitat i als ajuntaments implicats (Ajuntament de Montmeló i Ajuntament de Vilassar de Dalt) per tal que prenguin les mesures oportunes per coordinar les seves accions i així portar a terme els mesuraments per avaluar conjuntament les mesures correctores que, si escau, haurà d'aplicar l'activitat.
Així, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Montmeló que prengui les mesures oportunes per coordinar-se amb els ajuntaments afectats per les immissions amb l'objectiu de portar a terme les medicions oportunes i avaluar conjuntament les mesures correctores que ha d'aplicar l'activitat.
D'altra banda, atès que el Circuit de Catalunya és una infraestructura esportiva que s'ha impulsat arran del consorci format entre diferents administracions i organitzacions, entre les quals hi ha la Generalitat de Catalunya, el Síndic fa les consideracions següents al Departament de Territori i Sostenibilitat:
En primer lloc, la problemàtica d'acústica assenyalada pel promotor depassa l'àmbit municipal, ja que hi ha més d'un municipi implicat: aquell en què es troba la infraestructura (Montmeló) i aquell que rep les immissions (Vilassar de Dalt).
I en segon lloc, l'Oficina per a la Prevenció de la Contaminació Acústica, a banda d'informar el ciutadà de quina és l'administració responsable, en situacions en què són dues les administracions implicades, hauria d'adoptar d'inici una actitud més proactiva per impulsar treballs de coordinació entre ambdues administracions locals i evitar que el ciutadà iniciï un peregrinatge entre administracions per intentar resoldre la seva problemàtica.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament que, si encara no ho ha fet, iniciï tasques de coordinació entre ambdós ajuntaments per determinar quines haurien de ser les actuacions de cadascun amb la voluntat de resoldre al més aviat possible la queixa del promotor. D'aquesta manera es podrien adoptar, si escau, les mesures més adequades per tal que no se superin els valors límits que estableix la normativa.