Q-05605/2014 | Disconformitat amb el procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades d'una persona gran |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades del seu pare. Concretament, es queixa de tres qüestions: 1. La manca de reconeixement dels endarreriments de les quanties reconegudes al seu pare en concepte de prestació econòmica per cures en l'entorn familiar des del moment de la resolució fins al moment en què es va verificar el primer pagament mensual. 2. El fet que es reclamés una quantia percebuda indegudament (desprès de la defunció del seu pare) directament a l'entitat bancària en què estava domiciliat el pagament de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar reconeguda. 3. La manca de resposta a una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes. Segons l'informe de la Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal del Departament de Benestar Social i Família, el mes de juliol de 2014 es va fer el pagament de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar i el mes d'agost el primer pagament de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar, pagament mensual que es va mantenir fins al 7 d'octubre de 2014, data en què el pare de la promotora va morir. Ara bé, l'informe no fa menció al procediment que es va seguir per reclamar a l'entitat bancària la devolució dels diners pagats indegudament desprès de la data de defunció d'aquesta persona. En vista d'aquesta informació, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que, en primer lloc, informi, sense més demora, sobre el procediment que s'ha seguit en aquest cas per reclamar els ingressos indeguts relacionats amb l'expedient de dependència del pare de la promotora; i en segon lloc, que doni resposta a la petició de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
16/09/2014 | Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
27/01/2015 | Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/02/2015 | Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
24/02/2015 | Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/03/2015 | Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/03/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució pendent d'acceptació |
04/05/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
30/06/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
15/07/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució pendent d'acceptació |
03/08/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
10/12/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució pendent d'acceptació |
30/12/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
13/01/2016 | Departament de Benestar Social i Família | Seguiment finalitzat |