Resolució
Q-05605/2014 Disconformitat amb el procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades d'una persona gran

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 17/07/2014
Data de l'últim moviment 13/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades del seu pare. Concretament, es queixa de tres qüestions:

1. La manca de reconeixement dels endarreriments de les quanties reconegudes al seu pare en concepte de prestació econòmica per cures en l'entorn familiar des del moment de la resolució fins al moment en què es va verificar el primer pagament mensual.

2. El fet que es reclamés una quantia percebuda indegudament (desprès de la defunció del seu pare) directament a l'entitat bancària en què estava domiciliat el pagament de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar reconeguda.

3. La manca de resposta a una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes.

Segons l'informe de la Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal del Departament de Benestar Social i Família, el mes de juliol de 2014 es va fer el pagament de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar i el mes d'agost el primer pagament de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar, pagament mensual que es va mantenir fins al 7 d'octubre de 2014, data en què el pare de la promotora va morir. Ara bé, l'informe no fa menció al procediment que es va seguir per reclamar a l'entitat bancària la devolució dels diners pagats indegudament desprès de la data de defunció d'aquesta persona.

En vista d'aquesta informació, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que, en primer lloc, informi, sense més demora, sobre el procediment que s'ha seguit en aquest cas per reclamar els ingressos indeguts relacionats amb l'expedient de dependència del pare de la promotora; i en segon lloc, que doni resposta a la petició de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/09/2014 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/01/2015 Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/02/2015 Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/02/2015 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/03/2015 Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
04/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
30/06/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
15/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
03/08/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
10/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
30/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
13/01/2016 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat