Q-05625/2013 | Queixa relativa a les mesures adoptades sobre les prestacions vinculades al Programa de suport a l'autonomia a la pròpia llar |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa, en representació d'una entitat de persones amb síndrome de Down de Sabadell, exposa que des del mes de juny de 2013 els joves que resideixen a l'habitatge que gestiona l'entitat han deixat de percebre els 626 euros mensuals que percebien anteriorment i han passat a percebre un import de 375 euros mensuals sense haver tingut notícia anteriorment de l'aplicació d'aquesta reducció. Segons la informació rebuda, s'ha aplicat l'import que consta regulat a l'Ordre BSF/84/2013, de 3 de maig, per la qual s'aproven les bases i s'obre la convocatòria per a la concessió dels ajuts de suport a l'autonomia en la pròpia llar per a l'any 2013. La promotora es queixa de l'aplicació retroactiva d'aquesta ordre i de la manca d'informació rebuda, i exposa que les despeses associades al servei prestat d'acord amb el compromís amb el Programa per part de l'entitat ja han estat satisfetes tenint en compte l'import que es percebia fins a aquell moment.
Un cop estudiada aquesta qüestió, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família: - Que la rebaixa de l'import de l'ajuda d'acord amb les disponibilitats pressupostàries establerta a l'Ordre BSF/84/2013, per a l'any 2013 s'apliqui en tot cas a partir de la data de publicació de l'Ordre i que no s'exigeixi a les entitats el reintegrament de les quantitats ja percebudes durant l'any 2013. - Que informi les entitats que integren el Programa de suport a l'autonomia a la pròpia llar de les disponibilitats pressupostàries i mesures qua s'aplicaran amb relació a aquest programa amb l'antelació suficient per donar-los l'opció de poder plantejar objeccions, si escau. - Que doti el Programa de suport a l'autonomia a la pròpia llar d'un sistema de finançament estable que garanteixi la continuïtat del servei i que permeti a les entitats que hi participen poder sufragar les despeses que comporta la prestació del servei d'acord amb els estàndards de qualitat vigents.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
02/08/2013 | Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/09/2013 | Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/11/2013 | Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
27/02/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució pendent d'acceptació |
15/04/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
07/05/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
12/12/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució pendent d'acceptació |
28/01/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
07/04/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
09/04/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Irregularitat |
15/04/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
20/05/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
22/12/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Seguiment finalitzat |