Sobre la no-admissió a l'escola sol·licitada en primera opció, el Síndic no aprecia que s'hagi produït cap actuació irregular per part del Departament d'Ensenyament, ja que l'escola sol·licitada en primera opció té cobertes totes les places i l'Administració ha complert el seu deure d'assignar a l'alumne plaça a qualsevol dels altres centres amb vacants. L'ampliació de ràtios o l'obertura de línies, que serien les úniques vies perquè aquest alumne pogués ser inscrit al centre sol·licitat, només es fan en circumstàncies molt excepcionals.
La promotora, però, manifesta la seva disconformitat amb l'escola assignada al seu fill d'ofici, perquè el centre està ubicat a 4 quilòmetres de distància del seu domicili familiar. Atès que l'accessibilitat geogràfica a l'escola és una de les garanties del dret a l'educació, el Departament d'Ensenyament ha de programar l'oferta per atendre les necessitats d'escolarització a cada zona i ha d'assignar places escolars que garanteixin per a tothom aquestes condicions d'accessibilitat geogràfica mínimes.
Si bé el Departament d'Ensenyament ha de proporcionar plaça en els centres amb vacants, aquesta assignació ha de respectar unes certes condicions d'accessibilitat geogràfica al centre assignat, circumstància que el Síndic no assegura que s'hagi garantit en aquest cas.
Per tant, demana al Departament d'Ensenyament que analitzi les condicions d'accessibilitat geogràfica al centre assignat al fill de la promotora i que, en cas que aquestes condicions no s'hagin garantit suficientment en l'assignació de plaça, es revisi la proposta i s'ofereixi una plaça en un centre més proper geogràficament al seu domicili (encara que no sigui en el centre escollit en primera opció).