El promotor de la queixa, regidor a l'oposició de l'Ajuntament de Vidreres, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament a diversos escrits que hi ha presentat.
En aquests escrits, manifestava que hi ha decrets de l'any 2011 que no figuren al Llibre oficial de decrets, i que hi ha documents que han tingut entrada a l'Ajuntament i que no han estat degudament registrats.
El Síndic ha recordat a l'Ajuntament de Vidreres el deure de facilitar la informació que li demanin els càrrecs electes municipals en els termes dels articles 105 i 164 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i que el termini per facilitar la informació ha de tenir per referència el que estableix l'article 164.3 del text legal esmentat (4 dies) si es tracta de peticions d'informació formalitzades per escrit.
Cal tenir en compte que el legislador ha volgut reconèixer un règim privilegiat en l'accés a la informació pública per als càrrecs electes locals, justament per la vinculació entre l'accés a la informació municipal i l'exercici de la funció de control sobre l'acció de govern que aquests càrrecs tenen atribuïda. Per aquest motiu, és especialment rellevant donar compliment a aquest règim d'accés.
Pel que fa al funcionament del registre administratiu de documents, l'Ajuntament ha informat que es fa efectiu el registre d'entrada de tots els documents adreçats als òrgans i responsables municipals i de sortida de les seves resolucions i els documents que emeten, d'acord amb el que estableix l'article 38 de la Llei 30/1992, del 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. S'entén, doncs, que actualment el funcionament del registre municipal d'entrada i sortida de documents funciona d'acord amb els paràmetres legals de registre de documents administratius.
Ateses aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.