La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament d'Ensenyament al recurs que va presentar en data 18 de juliol de 2011 contra la denegació, per manca de plaça, de la concessió de la comissió de serveis a un institut de Barcelona.
Manifesta que va demanar la comissió de serveis en fase d'elecció i que li consta que una de les dues comissions atorgades a aquest institut per al curs 2011-2012 ha correspost a una professora que no tenia cap interès en aquest institut i que havia demanat aquest centre en el lloc número vint de les seves preferències.
Un cop examinat l'informe del Departament d'Ensenyament, el Síndic no detecta una actuació administrativa irregular en la denegació de la comissió de serveis, més enllà de la manca de resolució expressa del recurs formulat per la persona interessada i que l'Administració té obligació de dictar i notificar en tots els casos amb independència de la forma en què s'hagi iniciat el procediment. El Síndic fa aquest recordatori de deures legals a l'empara dels articles 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Ara bé, el Síndic també entén que la persona a qui es va adjudicar una de les vacants en fase de confirmació amb caràcter preferent respecte de la fase d'elecció en què va participar la promotora de la queixa únicament va poder gaudir d'aquesta possibilitat perquè l'any anterior havia estat nomenada per ocupar-la en detriment de la persona interessada, la qual va ser cessada tot i disposar d'una proposta de confirmació.
Atès que el cessament va ser objecte d'una sentència judicial del jutjat contenciós administratiu núm. 12 de Barcelona, que va resoldre l'anul·lació del cessament i la confirmació de la comissió de serveis de la persona interessada per al curs 2010-2011 a l'institut en qüestió amb tots els efectes econòmics i administratius que corresponguin, retrotreure tota la situació al moment en què es va produir el cessament anul·lat implicaria que la persona confirmada no hagués pogut ocupar una plaça que hauria d'haver continuat ocupant la persona interessada.
Atès, però, que el Departament d'Ensenyament ha informat que s'ha recorregut contra aquesta sentència, el Síndic posa fi a la seva intervenció en aquest assumpte.