El promotor de la queixa, titular d'un habitatge a la Secuita, manifesta la seva disconformitat amb l'Ajuntament d'aquest municipi per la manca de resposta a la reclamació que va presentar el 23 d'octubre de 2008 per mitjà de correu electrònic, en la qual exposava la seva disconformitat amb la facturació en concepte de consum d'aigua, per considerar que no es corresponia amb el consum real d'aigua efectuat per la seva família.
En l'informe tramès per l'Ajuntament de la Secuita, s'exposa que un cop comprovat l'històric del contracte, s'ha constatat que hi havia un error en la primera lectura feta per l'Ajuntament, i per tant el consistori va tornar a fer la lectura.
Tenint en compte que la controvèrsia sobre quina va ser la darrera lectura és una dada que es pot comprovar mitjançant la lectura del comptador existent a l'habitatge, el Síndic considera oportú, i així mateix ho ha suggerit a l'Ajuntament, efectuar les comprovacions necessàries amb la finalitat de constatar si la darrera lectura del comptador era la que diu el promotor o la que consta als arxius municipals.
Així mateix, i en cas que, un cop efectuades aquestes comprovacions , es constati que la darrera lectura del comptador era inferior a la que va tenir en compte l'Ajuntament per facturar, el Síndic suggereix al consistori que modifiqui la facturació en qüestió i retorni a la persona interessada l'import que correspongui.
Tot això, sens perjudici de l'obligació legal que té l'ajuntament de la Secuita, de conformitat amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de donar resposta expressa i motivada a la reclamació presentada pel promotor de la queixa, en cas que no s'hagi fet.