Les persones interessades plantegen la seva queixa pel fet que han presentat la sol·licitud de reconeixement del grau de disminució sense haver obtingut resposta en el termini establert normativament. Tampoc no han rebut resposta a les reclamacions presentades posteriorment per la manca de valoració.
El Departament de Benestar Social i Família informa que ha emès la resolució del grau de disminució que estava pendent per a la tramitació d'aquests expedients.
No obstant això, el Síndic recorda a l'Administració que és molt important que una persona amb discapacitat rebi, com més aviat millor, la resolució en què s'estableix el seu grau de disminució, ja que d'això en depèn que pugui accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.
Per tant, recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat d'adoptar mesures més efectives per tal de reduir la durada d'aquests procediments perquè s'ajustin als terminis legalment establerts.