L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès exposa que està pendent de redactar la proposta de resolució corresponent un cop obtinguts tots els informes i antecedents de fet necessaris per aplicar un criteri jurídic adequat a les circumstàncies concretes del cas.
Així mateix, reconeix la lentitud en la tramitació d'aquest expedient, motiu pel qual determina la priorització urgent de la corresponent proposta, resolució i notificació a la persona interessada.
Exposa que el retard és conseqüència de la manca de tramitació de l'informe sol·licitat a l'Àmbit de Serveis Urbans de l'Ajuntament.
El Síndic assenyala que no es pot justificar una durada de més de tres anys i mig per tramitar un informe, quan el termini previst a la normativa d'aplicació per resoldre és de sis mesos.
Per aquest motiu considera que cal adoptar totes les mesures que l'Ajuntament tingui a l'abast perquè la tramitació d'aquest expedient no es dilati més en el temps. El principi d'oficialitat, que recull l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic comú de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, determina que el procediment, sotmès al criteri de celeritat, s'ha d'impulsar d'ofici en tots els tràmits.
Finalment, el Síndic indica que el venciment del termini de resolució no eximeix de l'obligació de resoldre que correspon a l'Administració, ja que el que determina l'article 43.3 de la Llei 30/1992 és que la desestimació per silenci té els únics efectes de permetre a les persones interessades la interposició de recurs administratiu o contenciós administratiu quan sigui procedent, la qual cosa no impedeix a l'Administració, transcorregut el termini, resoldre en qualsevol sentit.