La persona interessada va presentar la sol·licitud de reconeixement de la dependència el febrer de 2010, i l'agost del mateix any es va dictar la resolució per la qual se li reconeixia un grau III nivell II de dependència. Malgrat això, encara no s'han posat en contacte amb ella per elaborar el Programa individual d'atenció (en endavant PIA).
De l'informe aportat per l'Administració, se'n desprèn que finalment s'ha dictat la resolució mitjançant la qual s'aprova el PIA de la persona interessada.
En vista del temps transcorregut entre la data de presentació de la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència, febrer de 2010, i la data de resolució del PIA, juny de 2011, el Síndic recorda a l'Administració el deure de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts i, en conseqüència, li fa avinent la necessitat de fer més esforços perquè aquests procediments es resolguin en un termini raonable.