La promotora de la queixa exposa que arran d'unes obres dutes a terme en un carrer de Santpedor, es va instal·lar una reixa de clavegueram davant de l'entrada del seu habitatge que li ocasiona molèsties.
Des d'aleshores, s'ha queixat diverses vegades a l'Ajuntament. Diu que als veïns del costat els van construir un graó al portal per evitar que l'aigua de la pluja que cau a la plaça els entri a l'edifici i demana que se li instal·li un graó similar.
L'article 39.1 de la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges, estableix que quan una queixa rebuda a la institució no hagi estat adreçada prèviament a l'administració competent per raó dels actes que són objecte de la queixa, el Síndic n'ha d'informar aquesta administració perquè hi doni resposta.
D'acord amb això, es trasllada a l'Ajuntament de Santpedor la queixa presentada per la promotora i se li suggereix, en primer lloc, que efectuï les actuacions oportunes per esclarir els fets i les molèsties denunciades per la persona interessada; en segon lloc, que valori la possibilitat d'adoptar mesures correctores per evitar les molèsties i perjudicis que es podria causa a tercers; i en tercer lloc, que doni resposta a la persona interessada en relació amb la problemàtica plantejada i la petició de construcció de l'esglaó.