Q-05842/2013 | Disconformitat amb la manca d'acceptació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya del passi metropolità d'acompanyant de persones amb disminució |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'acceptació per part de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (en endavant FGC) del passi metropolità d'acompanyant de persones amb disminució. El passi metropolità d'acompanyant és d'ús exclusiu a l'àmbit d'actuació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. FGC disposa d'una targeta pròpia d'acompanyant de persones amb discapacitat, però el promotor exposa que ja té aquest títol i no li serveix per a la zona 1 ni per fer transbordaments entre transports de diferents companyies. Explica que acompanya el seu fill de disset anys per anar i venir de Vallvidrera. Quan agafa l'autobús TMB amb el seu fill no paga, però en fer el transbordament amb FGC ha de pagar, i quan torna a fer el transbordament amb l'autobús per arribar fins a casa seva pot utilitzar la Targeta T-10 (que no li marcarà el viatge perquè és un transbordament FGC-bus) o bé no marcar res perquè li val el passi d'acompanyant. Considera que hi ha un buit dins de la zona tarifària 1, ja que a les persones que tenen el passi d'acompanyant de persones amb disminució els tocarà pagar o no en funció del lloc on visquin o on vagin, dins de la mateixa zona 1.
En l'informe de l'Autoritat del Transport Metropolità (en endavant ATM) s'indica que en l'última sessió del Comitè Executiu de l'ATM de data 20 de novembre de 2013, es va tractar aquest assumpte, i que l'ATM va proposar a les administracions competents en tarifació social reactivar les tasques desenvolupades en el grup de treball de tarifació social amb l'objecte de conformar una política social homogènia a tot el territori i en compliment del mandat del Consell d'Administració de l'ATM de data 19 de desembre de 2011. El grup de treball de tarifació social va plantejar elevar als òrgans de govern de l'ATM la proposta d'equiparació de les condicions d'accés dels dos titulars de transports públics existents a la corona 1 (Generalitat de Catalunya i Àrea Metropolitana de Barcelona). En vista d'aquesta informació, el Síndic demana a l'ATM que, a fi de fer un seguiment d'aquesta qüestió, l'informi de l'evolució d'aquest assumpte una vegada aquesta proposta s'hagi fet arribar al Consell d'Administració del mes de desembre per tal que es comenci a aplicar a partir del gener de 2014.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
08/08/2013 | Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/08/2013 | Autoritat del Transport Metropolità (ATM) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/09/2013 | Autoritat del Transport Metropolità (ATM) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/09/2013 | Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/09/2013 | Autoritat del Transport Metropolità (ATM) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/10/2013 | Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/11/2013 | Autoritat del Transport Metropolità (ATM) | No irregularitat |
15/11/2013 | Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) | No irregularitat |
20/12/2013 | Autoritat del Transport Metropolità (ATM) | No irregularitat |
17/02/2014 | Autoritat del Transport Metropolità (ATM) | Seguiment finalitzat |