El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard en l'emissió de la resolució de la revisió del grau de discapacitat de la seva mare, i assenyala que el fet que la tramitació de la sol·licitud de revisió hagi trigat més d'un any li ha ocasionat perjudicis econòmics importants i quantificables.
Segons explica, el fet de no disposar de la resolució en el termini legalment establert va ser determinant en el procediment en el qual es va denegar l'aplicació reduïda de l'impost per a vehicles de tracció mecànica en relació amb el vehicle adaptat que va comprar la seva mare l'any 2011.
El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que el termini establert per emetre resolució sobre les sol·licituds de reconeixement o de revisió grau de discapacitat és de tres mesos a partir de la data de la sol·licitud. En aquest cas, però, tal com exposa el promotor, la resolució va trigar més d'un any.
El Síndic insisteix que, en termes generals, tothom que presenta sol·licitud de reconeixement de grau de disminució ho fa perquè del certificat de grau de disminució i del percentatge i tipus de disminució que se li reconegui depèn la seva possibilitat d'accedir a les diverses prestacions i serveis establerts pel Sistema Català de Serveis Social per a persones amb disminució. I és precisament per això que és molt important que una persona amb alguna discapacitat rebi, al mes aviat possible, la resolució en la qual s'estableix el seu grau de disminució, ja que en depèn la seva possibilitat d'accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.
Pel que fa a la tramitació de la queixa del promotor que el Síndic va traslladar a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials el passat 28 de setembre de 2012 i a la qual no s'ha rebut resposta, el Síndic recorda al Departament que d'acord amb l'article 11 de la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, l'autoritat o l'òrgan competent està obligat a contestar i a notificar la contestació en el termini màxim de tres mesos a comptar de la data de presentació.
En vista de tot el que s'ha exposat, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que adopti les mesures necessàries per tal que s'atengui la petició feta pel promotor de la queixa.