Resolució
Q-05860/2011 Disconformitat amb l'actuació de l'Agència Catalana del Consum en la tramitació de la reclamació/denúncia presentada contra una empresa

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 22/09/2011
Data de l'últim moviment 21/01/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'Agència Catalana del Consum en la tramitació de la reclamació/denúncia que va presentar contra una empresa.

Segons exposa, no ha rebut cap informació sobre el resultat de la inspecció i no sap si finalment es va iniciar o no un expedient sancionador amb relació als fets denunciats.

Contingut

La incidència de la persona que presenta una denúncia a l'Administració de la Generalitat i no rep cap tipus d'informació sobre la tramitació de l'expedient és una queixa que sovinteja, i en aquests supòsits, el Síndic ja s'ha pronunciat en el sentit que, fins i tot quan el denunciant no és titular d'un interès legítim, l'administració actuant ha d'informar-lo tant de les actuacions a què ha donat lloc la seva denúncia com del desenllaç. Aquest criteri del Síndic també ha estat recollit en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat el 2 de setembre de 2009

Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que, encara que consideri que el promotor de la queixa no és persona interessada, l'informi tant de les actuacions a què ha donat lloc la seva denúncia com també, encara que sigui succintament, del desenllaç.

A banda d'això, en aquest cas no consta que s'hagi comunicat l'acord motivat d'arxivament de l'expedient, com es recull en l'article 311-7 del Codi de consum, tot i que la persona es va adreçar diverses vegades a l'Agència Catalana de Consum per interessar-se per la denúncia que havia presentat i l'única informació que va obtenir va ser que s'havia portat a terme la inspecció i que s'estava pendent d'iniciar un expedient sancionador.

Fet el suggeriment anterior, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

31/01/2012 Agència Catalana del Consum Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/02/2012 Agència Catalana del Consum Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
21/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat