La persona interessada, en vista dels treballs de tala i poda d'un tram de línia aèria que travessa la seva finca, va demanar a la companyia Endesa que l'indemnitzés per la tala d'un arbre singular, ja que no es va acceptar la seva proposta de modificació del traçat de la línia.
La companyia Endesa únicament informa de l'acord al qual ha arribat amb la persona interessada en relació amb el dia per dur a terme el treball de tala i poda.
El Síndic constata que, d'acord amb l'article 5.2 del Decret 64/1995, de 7 de març, pel qual s'estableixen les mesures de prevenció d'incendis forestals, els titulars de les finques per on transcorrin les línies aèries de conducció elèctrica incloses en el Pla triennal aprovat tenen l'obligació de permetre l'accés d'aquestes línies, a fi de poder efectuar els treballs de neteja de la vegetació, amb les indemnitzacions prèvies que corresponguin.
Per aquest motiu, el Síndic recorda a Endesa el contingut d'aquest article i demana que estudiï la documentació presentada per la persona interessada i que doni la resposta pertinent a la seva sol·licitud d'indemnització.
En el Codi de bones pràctiques administratives elaborat pel Síndic es recullen diverses referències al dret de resposta expressa i, per tant, aquesta institució entén que també cal considerar una bona pràctica el fet que les empreses que gestionen serveis d'interès general donin resposta expressa als escrits dels ciutadans, especialment quan es tracta de qüestions relacionades amb les obligacions imposades per l'Administració, com és el cas dels treballs de neteja per a la prevenció dels incendis forestals.