La promotora de la queixa exposa la seva disconformitat amb l'Ajuntament de Salou perquè li ha reclamat per duplicat la liquidació d'unes contribucions especials i les liquidacions en concepte de la taxa d'escombraries i en concepte de l'impost sobre béns immobles (en endavant IBI) de l'exercici de 2008. També es queixa del tracte rebut quan s'ha posat en contacte amb l'Ajuntament de Salou per solucionar aquest problema.
Una vegada estudiat l'informe tramès per l'Ajuntament de Salou i tota la informació de què es disposa, el Síndic ha traslladat al consistori una sèrie de consideracions.
En primer lloc, el Síndic ha detectat irregularitats en la notificació de la providència de constrenyiment de les contribucions especials per les obres de remodelació d'una avinguda de Salou, atès que no consta que s'hagi intentat fer dues vegades la notificació d'aquesta providència ni que, un cop comprovat que el resultat de la notificació personal era infructuós, s'hagi fet la publicació per edictes, d'acord amb la Llei general tributària.
En segon lloc, respecte de les provisions de constrenyiment generades per l'impagament de la taxa d'escombraries i l'IBI de l'exercici de 2008, el Síndic observa que sí que es van fer les dos notificacions pertinents i la corresponent notificació per edictes. No obstant això, el Síndic ha recordat a l'Ajuntament que ha de vetllar per la qualitat en la pràctica de les notificacions i complir amb diligència els requisits establerts per la llei, i evitar d'aquesta manera que les persones interessades es trobin en situació d'indefensió.
D'altra banda, de la informació de què es disposa no es desprèn que l'Ajuntament de Salou, des del 1999 fins al 2008, hagi fet cap actuació per tal de cobrar el deute contret en concepte de contribucions especials. En aquest sentit, el Síndic ha recordat a l'Ajuntament que l'article 66 de la Llei general tributària estableix que el dret de l'Administració per exigir el pagament dels deutes tributaris liquidats prescriu en un termini de quatre anys.
D'acord amb totes aquestes consideracions, el Síndic ha suggerit a l'Ajuntament de Salou que revisi el procediment de constrenyiment seguit contra la persona interessada i que adopti les mesures pertinents per tal de valorar d'ofici la prescripció del deute reclamat en concepte de contribucions especials i que s'actuï per fer la devolució de l'import que s'ha abonat per aquest concepte.
En un informe posterior, l'Ajuntament de Salou comunica que en data 1 de setembre de 2011 s'ha dictat un decret mitjançant el qual es resol estimar la prescripció i, per tant, l'anul·lació dels rebuts a nom de la persona interessada i retornar aquestes quantitats a la titular.
En vista d'aquesta informació, el Síndic entén que l'Ajuntament ha acceptat el seu suggeriment i, per tant, dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.