Resolució
Q-05910/2010 Queixa en relació amb la gestió del servei de menjador escolar d'una escola de Barberà del Vallès.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Preinscripció a l'educació i centres
Data d'inici 09/12/2010
Data de l'últim moviment 19/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa, pares d'un alumne que cursa P-3 a una escola de Barberà del Vallès, manifesten la seva disconformitat amb l'abonament dels rebuts del servei de menjador escolar. 

Exposen que durant tot el mes d'octubre i alguns dies dels mesos de novembre i desembre el seu fill no va assistir al servei de menjador per malaltia.

La família relata que només se'ls ha fet el cobrament del mes de setembre, i que se'ls ha indicat que l'entitat bancària retorna els rebuts, cosa que l'entitat bancària nega. En aquest sentit, han reclamat a l'empresa que gestiona el rebut el comprovant del retorn d'aquests rebuts, però no els ha estat facilitat. Tampoc no se'ls ha facilitat les normes de funcionament del servei de menjador i de la seva gestió administrativa, que afirmen haver demanat.

Contingut

Un cop analitzat el contingut de l'informe del Departament d'Ensenyament i la informació que faciliten les persones interessades, el Síndic no observa indicis d'irregularitat en el contingut de les normes que regeixen la prestació del servei de menjador de l'escola en qüestió, en concret les referides a la regularització de faltes i l'actuació en situacions d'impagament, i entén que en situacions de necessitat és possible l'adopció de mesures alternatives per mitjà dels ajuts corresponents a les famílies.

Atesa aquesta informació, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Això no obstant, també vol incidir en la manca de coincidència en la informació referida al lliurament a la família de les normes de funcionament i les presumptes dificultats per domiciliar els pagaments.

En l'informe, s'assenyalava que les normes es lliuren a les famílies el mes de setembre i s'apunta la possibilitat que la família no concertés formalment el servei des del primer moment, i també que no es va cobrar el setembre per domiciliació bancària perquè no s'havia fet la domiciliació.

Tanmateix, la família es queixava de la negativa de l'empresa a facilitar-los les normes de funcionament del servei tot i haver-les sol·licitat, i de les dificultats amb què es van trobar per fer la domiciliació, que exposaven que havien comunicat a l'empresa en tres ocasions

En aquest sentit, el Síndic considera que més enllà d'aquest cas concret, en general, cal vetllar perquè les famílies puguin tenir accés a la informació referent a les normes de funcionament del servei de menjador, ja sigui lliurant-les en formalitzar el servei, ja sigui posant-les a disposició de les famílies usuaris al centre o a través d'altres mitjans.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/12/2010 Direcció General d'Atenció a la Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/09/2011 Departament d'Ensenyament Resolució