Resolució
Q-05951/2009 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Valls davant les molèsties per sorolls i pols que ocasionava l'activitat d'una empresa

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Llicències d'activitats
Data d'inici 22/12/2009
Data de l'últim moviment 19/02/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Valls Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

L'any 2003 el Síndic va rebre una queixa per la manca d'actuació suficient de l'Ajuntament de Valls davant les molèsties per sorolls i pols que ocasionava l'activitat d'una empresa. L'actuació es va finalitzar el desembre de 2006 amb poca col·laboració d'aquest ajuntament amb el Síndic. 

Així, malgrat la insistència del Síndic, no va ser possible objectivar les molèsties que relatava la persona interessada. 

Tot i això, tres anys després la persona interessada ha tornat a demanar la intervenció del Síndic exactament per les mateixes causes. Diu que la situació es més greu, que hi ha més activitat, més sorolls pels avisadors acústics de la maquinària i més pols.

Contingut

D'acord amb l'informe de l'Ajuntament, l'activitat denunciada no genera molèsties significatives al domicili de la persona interessada per emissió de partícules, de la mateixa manera que no s'ha detectat l'emissió de fum des de l'interior de l'activitat. 

Pel que fa a l'emissió de soroll de l'activitat de materials d'obra, el Síndic constata la impossibilitat dels tècnics municipals d'efectuar una sonometria, ja que la promotora de la queixa es va negar que la sonometria es fes en les dates que proposaven els tècnics, en concret a mitjan febrer de 2012. La promotora exposa que s'hi va negar a causa de la manca d'activitat (i, en conseqüència, de sorolls) durant aquells dies del mes de febrer a causa del fred, i també al fet que necessitava una persona que pogués atendre els tècnics atès el seu estat físic (es tracta d'una persona gran que necessita crosses per desplaçar-se). 

En aquest sentit, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que valori la possibilitat de concretar una data amb la persona interessada per tal que finalment es pugui efectuar aquest mesurament, ja que segons indica les molèsties continuen.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/01/2010 Ajuntament de Valls Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/03/2010 Ajuntament de Valls Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/03/2010 Ajuntament de Valls Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Valls Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/09/2011 Ajuntament de Valls Reiteració posterior a la primera
19/01/2012 Ajuntament de Valls Segona reiteració / Obstaculització
01/02/2012 Ajuntament de Valls Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/06/2012 Ajuntament de Valls Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
20/09/2012 Ajuntament de Valls Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
20/11/2012 Ajuntament de Valls Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
19/02/2013 Ajuntament de Valls Resolució
19/02/2013 Ajuntament de Valls Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 14/1984, de 20 de març, del Síndic de Greuges- DOGC.421 (30/03/1984)
Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)